Thursday, July 12, 2012

Jerawat Menonjol Sangats Kiuts !

Assalamualaikum ^^

Jerawat adalah bendasing dalam wajah atau muka setiap manusia samada lelaki atau wanita. Bagi kaum wanita, jerawat adalah bendasing yang sangat menjengkelkan kerana telah menjadikan kulit wajah seperti vampire aummmmm. Amacam ? Ayat wa okey? Ahaks perasantan lah kau maliha.

Tatkala aku dapat tahu yang muka aku diserang jerawat yang sangat ganas, ehhhh sangat kiut. So aku telah dihimpit sembilu. Terasa sedih menyelubungi diri sampai taknak kua umah . Okey tipu#. Aku telah melakukan pelbagai cara untuk menghalau jerawat yang singgah ke muka aku niy. Aku telah mencari cara cara dari mak google. Terasa ohsemm nak ikot semua cara dalam tu. Aku pon dengan berani mencuba lah cara cara yang diajar.

Tanpa mempedulikan kata orang ramai dan orang di sekeliling aku, aku pon mencuba sambil kenyit mate comel comel kat mak. Mak aku kata aku giler. Tapi peduli hape aku ! Murni sungguh aku kan ? -..-

Tapi tapi tapi...segala cara yang aku cuba semuanyer takde meninggalkan kesan degil. Antara cara caranya ialah menggunakan bedak sejuk yang dicampurkan dengan madu. Kemudian gaul gaul sampai sebati dan tempek kat muke sampai kering dan bilas. Lagi satu cara ialah dengan mengeluarkan lendir lendir lidah buaya yang ade kat dalam pasu umah aku. Pastu tempek kat muke, biar sampai kering dan bilas. Penat eh aku cuba tapi hasilnyer ??? TAKDE PAPE YANG BERLAKU WEHhh.

Ada jugak petue yang ENCIK S bagi kat aku. Dea kata letak serbuk kulit kayu manis kat jerawat dan parut tu. Tapi aku tak buad. Sebabnyer punyer keras kulit kayu manis tu aku nak jadikan dea serbuk plak. Kang tak pasai pasai mak aku puji aku sebab pandai menggunakan kulit kayu manis. Tensen betoi ! Lagi satu aku pakai T3 Gel Acne tu. Tapi same jugak !!!!!!!!!!

Dan disebabkan itu aku mulai pasrah. Aku membiarkan tanpa sebarang krim dan ape ape sahaja dekat muka. Dan hasilnyerr... Ade jugak jerawat tu lagi. Tapi ade sikit kurang kot. 

Boleh tak nak tunjuk muke yang dipenuhi jerawat ? Alah boleh lah ! Nak jugak !


Teruk tak kome ??? Ape salah kongsi share share jerawat bersame kan ? Hehek


#Panjang ke ayat karangan darjah 4 aku?

No comments:

.: ENTRY LAIN :.